Az Apro kivansag tud-e zsz lapot keresni? Es le van definialva a Kodexben valahol ez a "csak VP-ert jovo"? |
Lelekgyujto: a regit is csak a sajat korodben hasznalhattad, meghozza csak a fo fazisodban. |
Nvm, tudom, hogy mit akartál írni valójában ;) a Halálsikoly megjegyzi, hogy én voltam a gazdája a lopás előtt, és ez alapján sül ki a lopás után (egyszerűsítve persze). |
Annyit kérdeztem, hogy ki a gazdája a Szimiózisnak, amikor kisül a halálsikolya, én (akié eredetileg volt) vagy az ellenfél (aki ellopta).
Ha a lopás után sül ki a halálsikoly, kapcsolódó hatásként, akkor már nyilván az ellenfél, nem? |
Tehát az ellenfél lesz már a gazdája, aki ellopta.
Ez esetben a Bűvölt szimbiózis halálsikolyának már én kell lapot dobjak (én vagyok az ellenfelem ellenfele). Kemény. |
Tehát lopás esetén a lap gazdája már az ellenfél, amikor kisül a Halálsikoly? |
Nálam van egy szimbi, az ellenfél ellopja. Ki a gazdája a Bűvölt szimbiózisnak, amikor kisül a halálsikolya? Ha már az ellenfél, aki ellopta, akkor én fogok lapot dobni az "ellenfeled" kitétel miatt? |
Szerintem "elegáns megoldás" (vagyis nem). A flavor nem faq helyett van, nem is elvárható, hogy bárki abból találja ki vagy hozza érvként, hogyan működik. |
Nem kézből kijátszásnál a "költöttél" hogy van definiálva? |
Ez így nem teljesen igaz, a kissé pongyola "egyéb olcsóbbítások"-ba beleérthető más alap idézési költség csökkentés is.
Szerencsére az oltalom nerfje egyértelműen mondja, hogy csak az idézésre vontakozik. |
4.17.0. Kézből dobásnak, lapdobásnak vagy röviden dobásnak nevezzük, ha egy játékos kezéből egy vagy több lap közvetlenül a gyűjtőbe (Semmibe) kerül. |
Kapcsolódó hatás rovat ugyan van a kódexben, de konkrétan definíciót nem találtam rá. Ezt érdemes lenne pótolni akkor.
Felteszem a Daxx, Dühöngő Amod és hasonló lapok működnek előre kikészített lapra, csak a Mulgan meg az újrahasznosítás nem. |
Igazabol, ha picit utanaszamolsz:
165 lap keszul, es gyémánt támogatóból maximum 30 lehet, arany támogatóból pedig maximum 35.
A 30 gyemant az elvisz 90 lapot, a 35 arany az 70-et, ez eddig 160. 4-et elvisz az, hogy a vednok a sajat lapjabol +4-et kap, az 164.
Vagyis ha ezekre mind jelentkeznek (vagy ezek a helyek "fenn vannak tartva"), akkor pontosan 1 darab ezust lehet csak. |
A "foil verzió legyen már kicsit erősebb" az már régóta felmerült, még direkt is bizony Miklós részéről, hasonló akció volt már a "cm-es próbanyomás lapok" is. Az előbbit a tesztelőcsapat akkor leszavazta. Az utóbbiról nem lettek megkérdezve, de sikerült legalább gyorsan kitiltatni őket. Azóta is a tiltott listát gazdagítják.
Ez a megoldás tiszta paytowin, szerintem rossz ötlet. Konstruktíve legyen mindkét lap olyan verzió, ahogy tesztelve volt.
|
Hát a Kódexben még csak hasonlót sem találtam.
A Végtelen ciklust néztem, de az hangsúlyosan 1 körben történő több cselekvésre vonatkozik.
Tudomásom szerint versenyen is annyi a szabály: "lejárt az idő, aktív játékos köre plusz még egy kör, ha nem sikerült nyerni, akkor a meccs döntetlen".
Engem nagyon meglep ez a "kiértékelés" elképzelés, nagyon messzire vezetne (régen volt , de rég elengedtük már ezt).
De ha netán így változna ez, akkor arról biztos, hogy kellene hír, meg Kódexbe bevezetés.
Ha nem változik így, akkor viszont ne legyen ott zavaróan ez a faq légyszi. |
Igen, referenciaként használta játékos, hogy ez lenne a kiértékelés szabálya.
Ahogy referenciaként használnak játékosok pl. Lélekrezonancia alatti faqt más hasonló lapokhoz. |
Ja es vasarnap Vacott tali!  |
A Foldinduals lapnal a FAQ-bol csak a kerdes lathato 
DE itt
https://www.hkk.hu/blog/kerdezz_felelek_56
megvan a valasz is:
"A Földindulás (2025) esetén kötelező-e áldozni / lapot dobni? Lehet-e vegyesen?
Igen, ezt végre kell hajtani, ha tudod, és lehet vegyesen is."
Szerintem ez azt ohajtja jelenteni hogy amit csak tudsz, vegre kell hajtani, vagyis ha nincs lap a kezedben, akkor asztalrol kell, es viszont. Ha mindkettot meg tudod tenni, akkor vegyes modon is vegrehajthatod.
Akkor hasonlokepp a Granitlampasnal sem tudod kicselezni a hatranyt. |
Hegyi goliat: Kodex 83.2 "Az oltalom véd a költséggel nem bíró lapok (szabálylap, követő stb.) képességei ellen." |
Bocs, de ezt a prioritas dolgot itt eroltetettnek erzem, nem mennek errefele.
A 4-es pont azt mondja, Alapfogalmak, alapdefiníciók.
A 4.12 (huzas) prioritasa 4.13 (kereses) felett azt jelentene, hogy mivel elobb volt a Kodexben, EZERT ha valami huzas, akkor nem lehet kereses? Ezzel az erovel mindig at kene nezni (versenyen is!) hogy van-e valami elorebb, ami erosebb annal, mint amit nezel, argh.
A szerintem korrekt valasz: igen, ezt mindig is igy jatszottuk, hogy valami nem lehet egyszerre huzas is meg kereses is. Igen, tenyleg nincs benne a Kodexben. Igen, ez egy kis hiba, igazitjuk mindjart (nem ker enni legyen ott).
Teljesen biztos vagyok benne, hogy Gice nem trolkodasbol kerdezte. |
Az a durva, hogy a Kódex konkrétan nem mondja, hogy valami ne lehetne egyszerre húzás és keresés is.
Bár ezt szerintem mindig mindenki így kezeli, hogy ha az egyiknek megfelel, a masikat már meg se nézzük. |
Ahogy annak sem lett volna akadálya, hogy az legyen: "Sebző varázslatokra, sebző hatásokra és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá)."
És akkor most nem beszélgetnénk erről 
(amugy szerintem is olyan 95%-ban ertheto, de ha nincs karaktersporolas valoban, akkor a 99.99% jobb) |
Felteszem, ilyesmiről a 10 minutes-szel érdemes beszélni. |
Hat, szerintem ha fontosnak erzitek a "minel kevesebb lap tudjon mast, mint ami konkretan ra van irva" dolgot, akkor a lap alapjan eleg egyertelmu, hogy nem lehet, mert ki kell fizetni a masik kepesseg koltseget, es nem tudod 2x passzivizalni. Meg Kodexet se kell nezni, mert ra van irva dolt betuvel.
De nyilvan tietek a dontes, en csak felhivtam a figyelmet, hogy jelenleg ez eleg egyertelmu, hogy nem lehet. |
Vagy inkább nem engeditek, ha már külön ki is van emelve a lapon, hogy ki kell fizetni a másolt képesség költségét.
(Ha már bejött ez a szabály a Leira szelencéjénél ) |
Marmint az erre adott valaszon csodalkozom:
"Moa tudásőr tudja e használni olyan lap képességét, aminek a költsége passzivizálást igényel ( pl. Tharr papja)?" "igen" |
De miért?
Ahhoz kétszer kéne passzivizálni, nem? |
Egyebkent, ha kikapcsolnak a kovetot, dermesztenenek valamit, majd visszakapcsolnak, akkor ez nem lenne igaz. Mivel a kesobb letrejovo folyamatos hatas az erosebb. Ez hianyzik a FAQ magyarazatbol is. |
olvastam, de miert nem tudja? ez nem derult ki |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|